fredag 7 november 2008

Ett litet smakprov


Tänkte köra en liten presentation här i mitt första inlägg i min nya blogg. Inte min första, jag har haft flera sedan jag var 14 år. Nu är jag 18. Jag pluggar textildesign i stockholm. Egentligen tycker jag att det är larv, modeindustrin och modeller, alla catwalks osv. Men samtidigt dras jag till det glamourösa. Min något förvirrade personlighet uttrycks i att jag kan klä mig som en hippie ena dagen och som Rosa på bal nästa dag. Allt jag ser snygg ut tar jag på mig. Varje dag provar jag en mängd olika kläder, och slänger dem bara på golvet sen. Och efter det undrar jag varför det alltid blir så stökigt omkring mig.
Jag har väldigt bra kontakt med ett företag, Ekovaruhuset. Där praktiserade jag förra året och jag börjar praktisera där igen om två veckor. Det ska bli galet roligt, för det var det förra året. Bland annat fick jag i Februari följa med till New York och jobba med deras modevisning, samt gå på andra visningar. Det var lite häftigt att befinna sig mitt där allt hände kan jag säga. Men samtidigt larvigt, som sagt.
Kanske går det att gissa att jag är en miljömedveten flicka. Det är jag. Har alltid varit. Tar det dock inte lika seriöst nu som jag gjorde i 13-14-årsåldern. Jag brydde mig så mycket om allt då att jag liksom brände ut mig när det kommer till sådant. Nu är jag mer en sån som klär sig i ekologiska kläder, köper ekologisk mat, men är ganska tyst om det. Men en sak är jag inte sen att diskutera, och det är köttätande. Själv är jag vegan och köttindustrin är en utav de saker jag hatar mest. Inte för att jag är särskilt hatiskt lagd, men jag försöker.

Mer om mig lär ju dyka upp i senare inlägg, men jag tänkte bjuda på några snabba fakta i varje fall;
  • Just nu är jag väldigt besatt utav att mina naglar och mitt hår ska växa ut. Jag drömmer om långt hår och jag spanar alltid in tjejer med fint hår. Och samtidigt så vet jag att jag kommer klippa det när det börjar bli långt, för jag älskar att förändra mig och det är himla skönt att klippa håret.
  • Jag är rätt insatt i sveriges bloggvärld, tycker det är himla intressant att läsa andras bloggar. Speciellt älskar jag Hanna Fridens blogg väldigt djupt. En gång har jag faktiskt mött henne, inne på Beyond Retro. Men då blev jag nervös och vågade inte säga något till henne. Seriöst, jag ångrar det himla mycket. Men chanserna att jags töter ihop med henne igen nåntans på söder är nog rätt stora.
  • Jag är besatt av vissa ämnen, t ex gravidideter och fotomodeller. Jag kan typ allt om det. Förutom att jag saknar erfarenhet av båda.
  • Min bästa vän och min följeslagare i vått och torrt flyttar om två veckor för att praktisera i Berlin i tre månader. Jag är väldigt ledsen för det, även fast jag försöker förtränga skiten. Så om två veckor är min blogg kanske kanske ledsen. Fyfan.
  • Jag älskar allt som sker innan julafton, alla förberedelser, stämningen, sångerna, ni vet. Men jag avskyr jualfton som pesten, Tur att jag firar den med A i Berlin i år då.
  • Musik är en stor del av mitt liv. Min kärlek till vissa musiker är enorm. Tex älskar jag Amy Winehouse (som jag är utklädd till på bilden överst). Håkan Hellström älskar jag med, samt Velvet Underground och väldigt många fler.
  • Jag tycker om skandalkvinnor väldigt mycket. Imponeras av kvinnor som Marilyn Monroe och Carolina Gynning. Kvinnor som älskar uppmärksamhet och som liksom lever på gränsen. Det går inte riktigt ihop med resten av min image så folk brukar knappt tro mig när jag säger det. Ska försöka försvara min åsikt om skandalkvinnor i något inlägg senare.
  • Sist men inte minst så är jag en typisk konstnärssjäl, med ett humör som dalar upp och ner. Därför lär min blogg vara väldigt aktiv ibland, och inaktiv ibland. men jag ska försöka att hålla den levande!

/Krampuss

Inga kommentarer: