måndag 17 november 2008

Stress föder kreativitet

Jag har på sista tiden haft förjävla mycket att göra. Plugg och annat, men allra mest plugg. Jag suger på att ta stress i vanliga fall, jag brukar bli apatisk och skita i allt. Men nu har jag ju just funnit ett nytt lugn och en glädje i mig själv som jag inte känt förut. Något inom mig som säger "Du är bra, och allt kommer lösa sig". Jag har typ blivt frälst av mitt eget inre eller nåt annat flummigt.

Hur som helst så har den här perioden av stress gjort mig inspirerad och kreativ. Jag känner inte längre några tvång, bara en glöd. Jag har fått ett bättre självförtroende när det gäller mitt skrivande, och det känns som att jag har blivit bättre på att skriva. Det känns inte längre lika avlägset att jobba med text i framtiden, som författare eller skribent kanske. Jag har också lust att läsa, vilket jag inte har haft på säkert ett halvår. Det känns som lite mer av mig själv blommar ut för varje dag, och det är en helt sjuk känsla. Men underbar. Jag måste hålla det inom kontroll bara så jag inte blir narcissist: )

Just nu är jag inte så intresserad av just design, som är den utbildning jag går, men jag är inte ledsen för det utan istället glad för allt annat jag är bra på och intresserad av.

Love, Saga

Inga kommentarer: